Джерело: 24 канал

Електричні та гібридно-електричні машини зберігають енергію у літій-іонних акумуляторах. Це такі собі збільшені батареї для ноутбуків чи смартфонів.

До речі Як українці розвивають інфраструктуру для електромобілів: успішні приклади

Майбутнє за електрокарами

У найближчі 20 років світ може повністю відмовитися від автомобілів із двигуном внутрішнього згорання. Держави одна за одною приймають закони, які зобов’язують їхніх громадян пересідати на "зелений" транспорт. На цьому тлі виробництво електрокарів зростає у геометричній прогресії.

Якщо самі електромобілі є чистими, то їх виробництво має певний екологічний вплив.

Про загрози

Джерела: HIR, FT

Критично важливими матеріалами в літій-іонних батареях є літій та кобальт.

Літій

  • Літій є найлегшим твердим елементом у таблиці Менделєєва, а його частка у земній корі становить лише 0,002%.
  • Видобувають його в основному з шахт Австралії, іноді з родовищ глини та солоних озер Аргентини, Болівії та Чилі.
  • Для видобутку літію потрібна значна кількість води – приблизно 2,27 мільйона літрів на тонну літію.
  • У чилійському районі Салар-де-Атакама видобуток літію споживає 65% водопостачання регіону. Це не лише створило екстремальний дефіцит води, але й суттєво вплинуло на здатність місцевих фермерів вирощувати врожай та утримувати худобу.
  • Додатковим впливом видобутку літію на навколишнє середовище є те, що це завдає шкоди ґрунту, забруднює повітря й без того обмежене водопостачання.

Кобальт

Приблизно половина світових запасів кобальту зосереджена в Демократичній республіці Конго. І це є найбільшою проблемою, адже країна є політично нестабільною. Гірше того, 20% видобутого кобальту копають вручну на кустарних шахтах, де використовують дитячу працю. Недарма кобальт заслужив репутацію кров’яного діаманта у світі електромобілів. Через це поставки кобальту важко буде зробити етичними та безпечними.

Читайте також Як електромобільний стартап Faraday Future планує привабити 3,4 мільярда доларів під час IPO

Чи є рішення цієї проблеми

Джерела: Autoexpress, FT, Atsdr

Виробники електрокарів намагаються вирішити цю проблему зменшенням залежності від кобальту. Деякі автомобільні марки знизили використання кобальту в своїх акамуляторах, компенсучуючи це збільшенням нікелю.

Однак, зменшення кобальту може знизити термін служби акумуляторів та збільшити ризики пожеж батарей. А пил з нікелю завдає суттєву шкоду здоров’ю людям, які беруть участь у його переробці.