Як повідомляє 24 канал з посиланням на дані Львівського ІТ Кластеру, опитування було проведено у період із 4 березня по 7 березня 2022 року. Від початку війни в Україні низка компаній зіткнулися з релокейтом та мобілізацією працівників, активізували волонтерство й програми підтримки, а також підтримують ділову активність.

Цікаво Доставка ліків та пошук волонтерів: як український онлайн-сервіс послуг працює під час війни

Передусім варто зазначити, що проєкт IT Research Monitoring це короткі систематичні опитування ІТ-компаній, які є учасницями Львівського ІТ Кластера. Кожне опитування сфокусоване на певній тематиці.

Відновлення робочих процесів і співпраця з клієнтами

ІТ-компанії з першого дня повномасштабної війни сфокусували свою роботу на кількох напрямках:

  • релокейт працівників, якщо вони перебували в містах, де ведуться бойові дії;
  • максимальна підтримка безперервності бізнес-процесів;
  • комунікація з клієнтами;
  • та підтримка армії.

Станом на перший тиждень березня 98,5% опитаних компаній зазначають, що здійснюють ділову активність. 48,4% опитаних вказали, що обсяги ділової активності скоротились через наступ Росії.

Проте високим залишається показник і тих, які зазначили, що обсяги роботи не змінились після 24 лютого – таку відповідь дали 42,8% компаній.

Цікаво, що 7,8% опитаних відзначили, що ділова активність навіть зросла у цей період.

Статистика
Скільки компаній зберегли ділову активність / Фото IT Research Monitoring

Підтримка закордонних клієнтів

Компанії Львівського ІТ Кластера відзначають прихильне ставлення клієнтів з-за кордону. З перших годин нападу на Україну, замовники постійно цікавляться ситуацією, пропонують допомогу та підтримку.

Лише 27,7% компаній отримали повідомлення від клієнтів про призупинення чи перенесення проєктів у зв'язку з ситуацією в Україні. Утім, відсоток розірваних контрактів сягає всього 15,4%. У той час, як 72,3% опитаних відзначили, що продовжують працювати над проєктами з продовженням таймлайну. Ще 29,2% отримали нові замовлення після 24 лютого.

Мобілізація, релокейт та підтримка працівників

Ще до початку повномасштабного наступу Росії, ІТ-компанії готували BCP-плани. Підтримку та допомогу під час розробки та втілення плану безперервності бізнес-процесів компаніям також надає Львівський ІТ Кластер, який створив для цього спеціальну команду.

Згідно з опитуванням, 63,1% опитаних мали офіси чи працівників в областях України, на які 24 лютого напала Росія. Тому одним із пріоритетних напрямків став релойкет людей у більш безпечні міста.

Допомога під час релокейту була як фінансовою, так і організаційною. 59% опитаних компаній забезпечили організований виїзд працівників та їхніх сімей. Щоб підтримати працівників, деякі компанії виплатили зарплату раніше. За даними дослідження, таких 64,6%.

Крім того, деякі компанії ввели одноразову фінансову допомогу або усім працівникам, або тим, хто переїжджав із небезпечних областей. Середній розмір компенсації становить 957 доларів.

Тероборона, ЗСУ та добровольці

Також компанії переглянули політику виплат працівникам, які стали до лав ЗСУ, Територіальної оборони, пішли добровольцями чи залучені до волонтерської діяльності. Зокрема, 26,7% опитаних компаній зберегли повну зарплату і ще 26,7% опитаних компаній зберегли половину зарплати тим, кого призвали до Збройних сил України. Більшість компаній розробили власний варіант компенсації, залежно від того, до якої сфери оборони та допомоги залучений працівник.

Згідно з оцінкою понад тисячу працівників ІТ-індустрії були призвані до лав Збройних сил України або долучилися до Територіальної оборони. На військовий облік взято 1710 осіб.

Статистика
Скільки айтішників безпосередньо долучилося до війни / Фото IT Research Monitoring

Не пропустіть Підприємець Макс Поляков передав Україні мільйон доларів і хоче зібрати ще тридцять

Волонтерська діяльність

Ще до початку вторгнення Росії на територію України, ІТ-спільнота активно підтримувала армію та профільні фонди. Результатом стали сотні мільйонів гривень перераховані на потреби ЗСУ.

Повномасштабна війна лише посилила допомогу та підтримку, яку надають ІТ-компанії Україні. Згідно з даними дослідження, в середньому 36% працівників крім основної діяльності залучені також і до волонтерства; повністю залучені до волонтерства в середньому 5% працівників. В низці компаній волонтерською діяльністю займаються всі працівники.