Про це повідомляє журнал Nature.

Читайте також: Українці побудують на Місяці власну базу: коли запрацює проект

У деяких випадках вибух супернової закінчується народженням нейтронної зірки, компактного і щільного об'єкта радіусом близько 10-20 кілометрів. Він складається з нейтронної серцевини, покритої порівняно тонкою корою речовини з важких атомних ядер і електронів. Вважається, що нейтронних зірок у Всесвіті дуже багато, проте виявити їх важко не тільки через невеликий розмір, але і через те, що вони світяться тільки в рентгенівському діапазоні, тому відкриття ізольованих нейтронних зірок має велике значення для астрономів.

За допомогою приймача MUSE, встановленому на телескопі VLT, команда вчених під керівництвом Фредеріка Фогта отримала знімки залишків супернової, яка вибухнула 2000 років тому. "Слід", який утворився, знаходиться на відстані 200 тисяч світлових років від Землі в Малій Магеллановій Хмарі. Нові дані дозволили виявити в системі 1E 0102.2-7219 незвичайне газове кільце, яке повільно розширюється. Дослідники помітили, що в центрі кільця знаходиться вже багато років відоме астрономам рентгенівське джерело p1. До сих пір його природа була незрозуміла - дослідники навіть не могли визначити, лежить він всередині залишку супернової, або позаду нього.

Завдяки даним MUSE група Фогта змогла локалізувати об'єкт. З'ясувалося, що він розташований точно в центрі газового кільця. Після цього астрономи скористалися архівними рентгенівськими спостереженнями джерела з борта рентгенівської космічної обсерваторії Chandra. Розподіл енергії джерела вказав на те, що цей об'єкт є ізольованою нейтронною зіркою зі слабким магнітним полем.

Читайте також: Гарячі квитки від NASA: Агентство може безкоштовно відправити ваше ім’я на Сонце

Незважаючи на те, що нейтронні зірки поширені у Всесвіті, їх злиття в нашій галактиці відбувається рідко, приблизно раз в десять тисяч років.

Що таке супернова? Це зоря, що раптово збільшує свою світність у мільярди разів. Це найяскравіші з відомих зір, їх світність порівняна зі світністю цілої галактики. Вибух супернової можна спостерігати протягом тижнів або місяців. На короткий час супернова засвічує всю галактику, в якій вона розташована. Сонцю потрібно 10 мільярдів років для вироблення енергії, яка виділяється при утворенні супернової другого типу.