Група астрономів на чолі з Крістіною Хеджес з Дослідницького центру Еймса повідомила про відкриття двох нових молодих екзопланетних систем TOI 2076 і TOI 1807. Відкрили їх за допомогою космічного телескопа TESS, який спостерігав транзити планет дисками батьківських зірок. Надалі відкриття були підтверджені за допомогою спостережень низки наземних телескопів.

Цікаво На Місяці створять навігаційну систему – поверхнею супутника "розсиплять" маяки

Чим цікаві відкриті екзопланетні системи

TOI-2076 – яскрава зірка спектрального класу K, маса якої становить 0,85 маси Сонця.

• Навколо зірки обертаються три екзопланети з радіусами 3,28, 4,43 і 4,14 радіуса Землі.
  • Рік на близькій до зірки планеті триває 10 днів, вона отримує від своєї зірки в 400 разів більше ультрафіолетового випромінювання, ніж Земля від Сонця.
  • Вік системи становить 204 мільйони років, а розташована вона в 136,6 світлових роках від Сонця.

TOI-1807 також є зіркою К-типу, її маса становить 0,75 маси Сонця.

• Навколо зірки обертається лише одна екзопланета з радіусом 1,8 радіуса Землі.
  • Рік на планеті триває всього 13 годин.
  • Планета отримує від зірки у 22 тисячі разів більше ультрафіолетового випромінювання, ніж Земля від Сонця.
  • Вік системи становить 180 мільйонів років, а розташована вона в 138,8 світлових роках від Сонця.

TESS відкрив дві нові екзосистеми: дивіться відео

Астрономи відзначають, що TOI-1807b є найбільш цікавою ціллю для спектроскопічного пошуку атмосфери і вивчення її складу за допомогою космічного телескопа "Джеймс Вебб", а подальше вивчення обох систем надасть змогу краще зрозуміти механізми формування короткоперіодних екзопланет.