Відповідну статтю опублікував The Astrophysical Journal.

Група вчених із Росії, Великобританії, Японії, Нідерландів та США провела дослідження області активного утворення зірок в сузір'ї Церфея, яке віддалене від Землі на відстань близько 2 тисяч світлових років. Радіовипромінення цієї області в основному утворюється в одному із 16 теплових ядер, які пов'язані із формуванням нових гарячих зірок спектрального класу О або В. Раніше астрономи реєстрували когерентне випромінення із частотою близько 22 Гігагерц від цих джерел, яка відповідає переходам в молекулах води (так званий космічний мазер).

Читайте також: Над Японією запустять штучний метеоритний дощ

Спостереження за цією ділянкою неба "Радіоастрон" вів спільно із наземними радіотелескопами в іспанській провінції Гвадалахара, на Сицилії та обсерваторією "Зеленчуцька", яка базується на Північному Кавказі. Спостереження тривали 40 хвилин та проводилися 18 листопада 2012 року. Діаметри наземних телескопів складали від 32 до 40 метрів. Після того зібрані дані відправили до обчислювального центру в Москві, де астрономи шукали між ними кореляції.

В результаті науковці виявили в області спостереження 4 джерела мазерного випромінення. Проте космічний телескоп зумів розгледіти тільки джерела зі швидкістю 0,6 та -16,9 кілометра на секунду, а наступні наземні спостереження проводилися лише для джерела зі швидкістю 0,6 кілометра на секунду. Саме тому вчені сфокусувалися саме на ньому.

Зображення області зореутворення Цефея А. Чорними точками відзначені приблизні координати джерел мазерного випромінення

Більш детальний аналіз даних із "Радіоастрона" та наземних телескопів показав, що насправді випромінення джерела розщеплюється на два сигнала із відносними швидкостями близько 0,36 та 0,9 кілометра на секунду. Проте незалежно один від одного телескопи не бачили цього розщеплення.