Галактика, названа GLASS-z13, була утворена через 300 мільйонів років після Великого вибуху. За космічними мірками – мізерний термін і це приблизно на 30 мільйонів років раніше, ніж попередній неофіційний рекордсмен, галактика під назвою HD1, яка вважалася найвіддаленішою з відомих з моменту відкриття в квітні.

Цікаво Історичний момент: Байден показав світу перше фото з космічного телескопа "Джеймс Вебб"

Деталі відкриття

Потенційно ми дивимося на найбільш віддалене зоряне світло, яке будь-хто коли-небудь бачив,
– каже Рохан Найду, пояснюючи своє відкриття.

• GLASS-z13 вдалося виявити при аналізі так званого "раннього випуску" даних основного тепловізора NIRcam обсерваторії "Джеймс Вебб".
  • При переведенні з інфрачервоного у видимий спектр галактика виглядає як червона пляма з білим у центрі.

Галактика GLASS-z13
Галактика GLASS-z13 / Фото Dr. James O'Donoghue

Галактика GLASS-z13
Галактика GLASS-z13 / Фото Dr. James O'Donoghue

Найду разом із 25 астрономами з усього світу представили свої висновки в науковому журналі. Дані поки що подаються як препринт, тобто ще не пройшли рецензування, вчені впевнені у своєму відкриття. Ба більше, інша група астрономів на чолі з Марко Кастеллано, що аналізувала ті ж дані, прийшла до аналогічних висновків.

Поряд із GLASS-z13 вчені виявили ще одну галактику, названу GLASS-z11. Вона трохи молодша – приблизно на 100 мільйонів років. Обидві знаходяться на відстані 500 парсеків від Землі та є крихітними в порівнянні з діаметром Чумацького Шляху – лише 1600 і 2300 світлових років відповідно – тоді як наша галактика має 105 700 світлових років у діаметрі.