Як Big Data допомагає дізнатися більше про споживача

Хто ваші клієнти й чого вони хочуть? Щоб у далекому 2000-му відповісти на ці питання, треба було йти "в поля" та спілкуватися з людьми особисто. Робити опитування, глибокі інтерв’ю, анкетування. Сьогодні ж, у 2021 році, все суттєво простіше, адже є Big Data і сервіси на її основі, які допомагають дізнатися про вашого клієнта все що потрібно, аби максимально персоналізувати його обслуговування.

Компанія McKinsey виділила два аспекти персоналізації, які клієнти цінують найбільше:

• "Розумні" рекомендації – ті, що побудовані на аналітиці, є релевантними та передбачають бажання покупців;

Рекомендації "у потрібний момент" – ті, що були запропоновані, наприклад, під час шопінгу (в тому числі під час перебування в конкретному відділі або поруч з магазином) – і доставлені через зручний для клієнта канал комунікацій.

Якість персоналізації залежить від того, як точно компанія знає свого клієнта та як успішно вона працює з даними — збирає, аналізує та використовує їх. І сьогодні працювати з Big Data можуть не лише великі компанії. Навпаки, ці можливості вже доступні й малому та середньому бізнесу. Зараз українські підприємці мають змогу користуватися ефективними інструменти залучення клієнтів і персоналізації своїх пропозицій завдяки можливостям аналітики великих даних, які пропонує компанія "Київстар".

Цей оператор телекомунікацій володіє великою базою абонентів в Україні, які щоденно використовують мобільний зв’язок та інтернет. Саме аналіз трафіку та споживання телеком-послуг є ключовим для аналітики Big Data. Величезні масиви анонімізованих даних дали можливість створити інструменти, які допомагають розробляти актуальні бізнес-стратегії та маркетингові пропозиції.

фото
Інструменти Big Data допомагають розвивати бізнес / Фото Unsplash

Інструменти для пошуку нових клієнтів та персоналізації пропозицій

Портрет клієнта

Один із ефективних способів "знайомства" зі споживачами – інструмент "Портрет клієнта".

За допомогою аналізу великих обсягів даних – Big Data – і машинного навчання створюється аналітична модель, яка дає змогу з точністю до 80 % скласти профіль клієнта, враховуючи стать, вік, модель телефона та операційної системи, куди зазвичай подорожує, чи має дітей, авто та інше. Загалом, сервіс використовує понад чотири десятки різних параметрів.

За результатами такого аналізу ви отримаєте портрет свого клієнта у вигляді аналітичного звіту, в якому буде показано розподіл аудиторії у відсотковому співвідношенні.

Цей інструмент дає змогу розробити ефективну маркетингову стратегію, дозволить влучніше сегментувати своїх користувачів та розробляти персональні пропозиції для конкретного клієнта.

Пошук нових клієнтів завдяки Look-alike алгоритмам

На основі даних про портрет клієнта "Київстар" може розробити Look-alike модель для розширення бази клієнтів. За її допомогою експерти підберуть аудиторію, схожу за поведінковими характеристиками на портрет ідеального клієнта або на вже наявних користувачів продукту серед абонентів "Київстар".

Застосовуючи потужні інструменти, як-от персоналізовані маркетингові пропозиції та розсилки таргетованих і тригерних повідомлень, ви зможете створити ефективну рекламну кампанію.

Таргетинг- та тригер-розсилка

Щоб донести до клієнта вашу пропозицію, можна налаштувати два види розсилок на основі Big Data – таргетовану та тригерну.

Таргетовані повідомлення – один із найпопулярніших інструментів бізнесу для комунікації з цільовим клієнтом. Він допомагає максимально ефективно доносити до адресата інформацію про продукти, послуги, актуальні знижки чи акції.

Налаштувати такі розсилки можна самостійно на інтелектуальній платформі ADWISOR від "Київстар". Це легко! Ви просто обираєте фільтри: стать, вік, модель телефона, геолокацію, інтереси споживачів та інші потрібні параметри — і запускаєте розсилку.

Повідомлення отримають лише ті абоненти "Київстар", які погодилися отримувати рекламні повідомлення.

Також ви можете довірити весь процес аналітикам "Київстар". Фахівці допоможуть провести таргетовані SMS-розсилки на потрібну вам цільову аудиторію.

Тригерні повідомлення розсилаються в SMS наявним і потенційним клієнтам залежно від подій, які з ними відбуваються. Наприклад, коли клієнт проходить повз салон краси або ресторан, він може отримати повідомлення з певною пропозицією.

фото
Розсилки – важливий інструмент комунікації з клієнтом / Фото Unsplash

Big Data є всюди: Netflix, Spotify та інші стрімінгові платформи аналізують дані про те, що дивляться і що слухають користувачі, щоб запропонувати їм індивідуальний плейлист. Українські підприємці можуть скористатися можливостями аналітики великих даних завдяки компанії "Київстар". "Київстар" має найбільшу базу абонентів в Україні — майже 26 мільйонів користувачів мобільного зв’язку та інтернету. Величезні масиви анонімізованих даних дали можливість створити інструменти, які допомагають розробляти актуальні бізнес-стратегії та маркетингові пропозиції,
– Тетяна Юрчишина, начальник департаменту маркетингу на корпоративному ринку "Київстар".

Інструменти для розвитку бізнесу

Якщо ви плануєте розширяти свій бізнес, скажімо, ви хочете відкрити новий магазин, "Київстар" допоможе вам максимально ефективно визначити місце для нього, скориставшись такими інструментами як "теплові карти" і геоаналітика. Саме вони дозволяють проаналізувати скупчення аудиторії в певній локації.

фото
"Теплові карти" та геолокація допоможуть знайти нових клієнтів / Фото Unsplash

Інформація надається у вигляді окремого статистичного звіту і карт, на яких кольором наведено графічні значення. Що ж до аналітики, то вона формується на основі низки технічних показників, отриманих завдяки обладнанню мобільного оператора.

Використовуючи цей інструмент, ви зможете виявити потенційних клієнтів на конкретно визначеній території. Наприклад, ви зможете дізнатися, де перебуває найбільше ваших потенційних клієнтів. Це важливо, адже такі локації – ідеальне місце для нових закладів або розміщення зовнішньої реклами.
Персоналізація, або формування унікального досвіду користувача, – один з основних трендів останніх років. Щоб успішно її реалізувати, потрібно спілкуватися з клієнтом його мовою, дбати про його інтереси та створювати потрібні продукти. "Київстар" допоможе побудувати стійкий діалог між вами та вашими клієнтами, завдяки надійним та перевіреним інструментам.

Таких інструментів "Київстар" пропонує чимало. І всі вони спрямовані не лише на отримання інформації про користувача для створення персоналізованих пропозицій, а й сприяють тому, щоб ви могли донести до потенційного клієнта інформацію про себе та свій продукт.