Під час дослідження у шельфовому льодовику пробурили отвір глибиною 192 метри. Під ним виявилася водна порожнина глибиною 58 метрів. Інша свердловина пішла крізь лід на 190 метрів, глибина води під нею була 110 метрів.

Цікаво Даруй святково: з нагоди зимових свят Samsung пропонує вигідні умови на телевізори й проєктори

Що знайшли дослідники

У цьому темному, холодному і мізерному місці вчені знайшли цілу екосистему.

• Наприклад, команда виявила 77 видів мохів. Це морські тварини, що нагадують корали.
  • Живуть вони колоніями та харчуються, виловлюючи мікроводорості з навколишньої води.
  • Однак розмноження мікроорганізмів, яких їсть мшанка, залежить від наявності сонячного світла. Джерело при цьому зазначає, що до найближчого вільного від льоду місця 9,6 кілометра, а до краю шельфового льодовика – 700 кілометрів.

Дивно, що ми знайшли стільки видів тварин, більшість з яких харчуються фітопланктоном, але ніякі рослини або водорості не можуть жити в цьому середовищі. Отже, велике питання полягає в тому, як ці тварини виживають і процвітають тут? Відкриття життя в цих екстремальних умовах, є повною несподіванкою і нагадує нам, наскільки унікальне та особливе морське життя Антарктики. Біорізноманіття, яке ми виявили під обома свердловинами, виявилося високим навіть для відкритого моря континентального шельфу Антарктики,
– говорить головний дослідник проекту, морський біолог Британської антарктичної служби Девід Барнс.

Мшанка
Фрагменти мшанок, знайдені на морському дні / Фото Science alert

Вчені також провели вуглецевий аналіз залишків давно померлих мшанок. Найстарішій виявилося 5 800 років – стільки існує екосистема. Притому, що за цей час були періоди, коли льодовик навколо неї досягав дна. Дослідники припускають, що фітопланктон відносило потоком води далеко під лід з ділянок, де була відкрита вода.