Технологія отримала назву Sodramjet – абревіатура від прямоточний повітряно-реактивний двигун з похилою ударною хвилею. Поява технології стала наслідком спроби вирішити одну з принципових проблем в розробці прямоточних повітряно-реактивних двигунів, пише scmp.

Цікаво Космічний апарат "Хаябуса-2" привіз на Землю зразки ґрунту астероїда Рюгу: фото

Що відомо

Щоб зменшити масу літаків, інженери прибрали із конструкції важку кисневу каністру. Таким чином двигун мав би черпати кисень із навколишнього повітря. Однак дослідники зіткнулися з проблемою: подача кисню в камеру згоряння відбувалась нерівномірно внаслідок ударних хвиль, які виникали на високих швидностях. Більше того, вони загрожували зруйнувати й сам двигун.

Китайські вчені на чолі з Цзян Цзунлінем вирішили реалізувати ідею, яку запропонували NASA ще в 1980-х. Тоді теорію не стали розвивати, залишивши на стадії концепту. Конструктори зуміли змусити ударні хвилі працювати в унісон з камерою згоряння і проштовхувати в неї кисень з гіперзвуковою швидкістю. Деталі процесу не розкривають, але за повідомленнями ЗМІ, "чим швидше працює двигун, тим ефективніше спалюється основне водневе паливо".

Новий двигун буде значно меншим і легшим, ніж існуючі сьогодні гіперзвукові прямоточні повітряно-реактивні двигуни. Політ зі ним через половину світу без дозаправки виглядає цілком реальним. Але це точно не перспектива найближчого майбутнього. Прототип лише демонструє працездатність технології. Появи повноцінного двигуна в Китаї поки не обіцяють.