Опублікована стаття опирається на дослідження, яке проводилося з 25 березня 2020 року по 24 січня 2021 року вченими з Дослідницького інституту Скріппса в Каліфорнії. У ньому взяли участь понад 37 тисяч осіб, що використовують Fitbit, Apple Watch та інші носимі пристрої.

Цікаво Ґаджет для смартфона виявляє хвороби за лічені хвилини

Дослідження проводилося за допомогою додатка MyDataHelps. Ще у жовтні минулого року за зібраними даними була опублікована стаття, згідно з якою об'єднані дані з носимих пристроїв і повідомлень користувачів про симптоми забезпечує більш точне виявлення захворювань COVID-19 на ранніх стадіях, ніж зосередження уваги лише на симптомах.

Нові дані свідчать, що носимі ґаджети допомагають визначити тривалий вплив на здоров'я

Тепер же вчені проаналізували інші зібрані під час дослідження дані і з'ясували, що носимі пристрої можуть розповісти про довгострокові наслідки коронавірусу. Відзначається, що ґаджети фіксують у тих хто перехворів COVID-19 стійкі негативні зміни показників здоров'я, серед яких частота серцевих скорочень і показники сну.

Які показники відстежували

• Вчені виявили, що приблизно через дев'ять днів після першої появи симптомів, частота серцевих скорочень хворих COVID-19 знижується.
  • Після цього спаду, який не спостерігається у людей з іншими захворюваннями, пульс підвищується і залишається високим протягом декількох місяців.
  • На нормалізацію частоти серцевих скорочень йде близько 79 днів.
  • Рівні якості сну і фізичної активності у тих, хто перехворів коронавірусом, повертаються до початкових значень набагато повільніше ніж у тих, хто переніс інші захворювання.

Ґаджети надалі застосовуватимуть у дослідженнях COVID-19

Вчені заявляють, що мають намір у майбутньому провести більше досліджень, заснованих на даних, отриманих у рамках спостереження за станом здоров'я людей, які перехворіли COVID-19, за допомогою носимих пристроїв.