Планетологи обробили знімки поверхні Місяця, застосувавши для цього спеціальну нейромережу. Самі фото зроблені китайськими зондами "Чан'е-1" і "Чан'е-2". В результаті вдалося ідентифікувати понад 100 тисяч раніше невідомих кратерів. Результати дослідження були опубліковані в науковому журналі Nature Communications.

Цікаво Сьома сестра: вчені розкрили загадку зникнення зірки з сузір'я Плеяд

Що відомо

Нове дослідження китайських астрономів під керівництвом планетолога Чень Яна з Цзіліньского університету показало, що кількість великих кратерів на поверхні Місяця може бути в кілька разів вищою, ніж вважалось раніше. Вчені використали спеціальний алгоритм, здатний визначати на знімках сліди кратерів і встановлювати їх вік на основі різноманітних даних, таких як колір порід, особливості структури поверхні та сусідство з меншими кратерами.

Аналіз знімків поверхні супутника Землі дозволив виявити близько 117 тисяч кратерів діаметром 1 кілометр і більше. Раніше астрономам були відомі близько 7 тисяч кратерів. Більшість з раніше відомих виникли приблизно 3,92-3,85 мільярда років тому. В результаті дослідження практично подвоїлася кількість невеликих кратерів діаметром від 1 до 3 кілометрів, а також максимально великих, діаметр яких від 200 до 500 кілометрів.

З поверхні землі сліди падіння дрібних астероїдів під дією ерозії зникають досить швидко. Але на Місяці ситуація інакша. Там немає атмосфери, вітру й води. Тому за чотири мільярди років існування Сонячної системи на поверхні Місяця утворилася величезна кількість кратерів. За оцінками вчених на поверхні супутника Землі приблизно п'ять тисяч кратерів діаметром від 1 до 20 кілометрів, близько мільйона кратерів діаметром від 10 метрів до 1 кілометра, тоді як кратерів діаметром менше 10 метрів — близько мільярда.