У дослідженні університету Нью-Кастла мовиться про те, як вчені змогли проаналізувати залишки кісток та зубів людей, які були поховані в одному місці. За словами науковців, 27 з 35 тіл були близькими біологічними родичами.

Це цікаво Виявлені прадавні соціальні зв'язки у "колисці людства"

У похованні виявили 5 безперервних поколінь, які походять від 4 жінок – вони мали дітей лиш від 1 чоловіка.

За допомогою картування ДНК із залишків вчені визначили, що родинна група жила приблизно в 3700–3600 роках до нашої ери – у період кам’яного віку.

Родичів ховали разом

У дослідженні відзначається, що полігамія та усиновлення були поширеними практиками у той час. Саме тому більшість людей у поховальному кургані на краю регіону Котсуолдс-Северн у Великобританії є родичами.

Це дослідження дає нам безпрецедентне уявлення про спорідненість у неолітичній спільноті,
– сказав провідний автор дослідження доктор Кріс Фаулер.

Гробниця, у якій виявили родину, має 2 окремі камери – до однієї можна потрапити через північний вхід, а до іншої – через південний. Відкриттям для вчених стало те, що тіла у похованні розміщені за родовим зв’язком.

Курган кам’яного віку

Схема кургану, де знайшли поховану родину / Фото Historic England

Ця знахідка має величезне значення – архітектурний план неолітичних гробниць може розповісти нам про те, як діяла сімейна спорідненість у цих гробницях,
– додав Фаулер.

Дослідники стверджують, що курган – найкраще збережена гробниця кам’яного віку у Великій Британії. Знахідки у похованні дають нове уявлення про спорідненість і поховальні практики людей цього періоду.

Спорідненість визначалася за батьком

Дослідження виявило, що прадавні чоловіки зазвичай лежали поряд зі своїми батьками та братами – суспільство кам’яного віку було патрилінійним.

Що таке патрилінійність?

Патрилінійною називається та система родинних зв’язків, яка визначає спорідненість та походження за батьківською чи чоловічою лінією. Спільність з якимось чоловіком переходить у спадок – людина отримує ім’я, стан та статус батька.

Курган кам’яного віку

Курган кам’яного віку, де виявили родинне поховання / Фото Cotswold District Council

Команда також виявила двох членів сім'ї, які померли в дитинстві. Однак повна відсутність дорослих дочок говорить про те, що їхні тіла знаходяться в могилах партнерів-чоловіків, з якими вони мали дітей.

Жінки розташовувалися у камерах за своїм походженням – їх місце залежало від того, наскільки соціально значущими були батьки жінок у громаді.

Дослідники виявили чоловіків, матері яких були поховані разом із ними в могилі, але їхніх батьків у похованні не було. Ці жінки також мали дітей з чоловіком, який походить по чоловічій лінії.

Найдавніше родинне дерево

Схема найдавнішого родинного дерева / Рисунок Newcastle University

Не тільки рідня могла спочивати разом

Однак 8 людей, які не були біологічними родичами тих, хто входить до генеалогічного дерева, демонструють – бути кровним родичем не було обов’язковою умовою для входу в цю гробницю. Автори дослідження відзначають, що три з них були жінками, у яких, можливо, був партнер у гробниці. Вони або не мали дітей, або мали дочок, які досягли повноліття і вийшли з громади.