Про це повідомляє журнал Nature.

Читайте також: Виявили чорну діру, що пожирає речовини з рекордною швидкістю

Міжнародна група астрономів під керівництвом Такуя Хашимото з Університету Саньо в Осаці спостерігала на телескопі ALMA за віддаленою галактикою MACS1149-JD1 і виявила дуже слабке світіння іонізованого кисню. Внаслідок розширення Всесвіту довжина хвилі спочатку інфрачервоного випромінювання за час його подорожі в просторі збільшилася більш, ніж в десять разів. Червоне зміщення джерела вказало, що зареєстрований вченими сигнал був виданий 13,3 мільярда років тому, або лише через 500 мільйонів років після Великого вибуху. Це найбільша відстань, на якій будь-коли реєструвався кисень, і його присутність свідчить, що в цій галактиці повинні існувати і молодші покоління зірок.

Ми бачимо цю галактику в епоху, коли Всесвіту було всього 500 мільйонів років і виявляється, що в цей час вона вже була населена зрілими зірками. Тому ми можемо використовувати цю галактику для зондування більш раннього, повністю невідомого періоду космічної історії, – зауважив другий автор статті Ніколя Лапорт.

Таким чином, MACS1149-JD1 змушує вчених поставити собі питання про те, коли виникли перші галактики. Вік відкритого ними об'єкта вказує на те, що вони існували задовго до тієї епохи, на якій ми здатні зараз їх реєструвати.