Запис було зроблено 5 вересня 2021 року – саме тоді науковці вперше помітили зіткнення за допомогою датчиків апарата. На той момент вони вже деякий час відстежували такі явища. Завдяки інформації від InSight вдалося точно визначити, де камені врізались у землю. Коли вчені відправили орбітальний апарат Mars Orbiter, щоб перевірити розрахунки, вони виявили три кратери.

Цікаво На Марсі знайшли органіку: пояснюємо чи означає це, що на Червоній планеті могло існувати життя

Звуки Марса

Аудіозапис можна послухати на офіційній сторінці NASA на сервісі Soundcloud.

Шум звучить так кумедно частково через те, як звукові хвилі від удару рухалися через суху атмосферу Марса, а також через відстань від місця падіння до апарата. У певних умовах, таких як пустелі, низькочастотні звуки рухаються швидше, ніж високочастотні. Тому спостерігач, який перебуває поблизу місця зіткнення, почує удар, а хтось, хто знаходиться за кілометри від нього, чутиме звук, який у NASA назвали "bloop".

Після трьох років очікування InSight, щоб виявити зіткнення, ці кратери виглядали чудово,
– каже Інгрід Даубар з Університету Брауна.

Даубар є співавторкою статті в журналі Nature Geoscience, яка була опублікована 18 вересня з детальним описом результатів. Використовуючи інформацію від цього зіткнення, вчені змогли повернутися до старих даних InSight і виділити ще три удари серед 1300 землетрусів, які вже були виявлені інструментом.