Якщо подивитися на птахів, які є близькими родичами динозаврів, то можна помітити, що їхня шкіра часто може бути яскравою. Наприклад, червоні гребені у півнів, яскраво забарвлені у різні кольори лапи чи яскраво-жовті мішки на дзьобі пелікана. Палеонтологи припускають, що динозаври також могли мати такі яскраве різноманіття забарвлення шкіри. Ба більше, "лице" та лапи могли мати різний колір.

Читайте на сайті Робот Jet Bot AI+ чи бездротовий вертикальний Jet – як вибрати пилосос Samsung

Динозаври
Спрощене еволюційне дерево, яке демонструє як проявляються яскраві кольори у різних тварин / Фото Evolution

Детальніше про яскравий образ динозавра

Припущення щодо яскравого забарвлення деяких частин тіла динозаврів було зроблене на основі масштабного дослідження. У ньому вчені дослідили останнього спільного предка динозаврів та птахів, а також черепах, крокодилів та близько 4 тисяч видів птахів. Ці тварини були обрані тому, що є родичами вимерлим динозаврам.

Палеонтологи виявили, що останній спільний предок мав 50% шансів на те, щоб його шкіра була яскраво забарвлена. А от кігті та пір'я, ймовірно, не було таким яскравим – дослідження показало нульовий шанс на це.

Птахи здобувають каротиноїди у такій їжі як рослини та безхребетні. Тому, наприклад, м'ясоїдні птахи мають не таке яскраве забарвлення, як травоїдні. Також виявилося, що травоїдні птахи та ті, які харчуються безхребетними мають більшу варіативність забарвлення шкіри, чим м'ясоїдні птахи та тварини. Знаючи це, науковці почали досліджувати раціон динозаврів, а також те, як він змінювався у різних груп.

Різні групи динозаврів переходили на дієту з величезним переважанням рослин чи змішану дієту. Цей перехід, ймовірно, призвів до зміни забарвлення шкіри та неоперених тканин,
– розповідає автор дослідження Джулія Кларк.

Тому, вважають вчені, динозаври могли мати дуже яскраві кольори шкіри. Водночас з цим колір лап та колір морди міг відрізнятися. Також, припускають палеонтологи, колір шкіри міг змінюватися у деяких видів у залежності від сезону (наприклад, яскравіший колір під час сезону спарювання), віку та раціону.