Випробування копії марсохода на Землі показали, що вивантаження вмісту титанової трубки, у якій зберігаються зібрані зразки грунту, є простим завданням. Проте виконувати в умовах Марса, де рівень гравітації становить 1/4 від земної, ще тільки планувалося.

До теми Марсіанський вертоліт Ingenuity готується до 19-го польоту і він буде непростим

Попри це операція пройшла успішно. Установку повернули відкритою стороною до поверхні планети і уламки, що застрягли, безперешкодно з неї випали.

Бур вдалося прочистити

Марсохід зафільмував процес очищення на бортову науково-дослідну камеру Mastcam-Z. Фрагмент відео було опубліковано на офіційній сторінці марсоходу у твітері.

У повідомленні команди інженерів марсоходу зазначається, що всередині каруселі ще залишилися два дуже маленькі зразки ґрунту, але на роботу пристрою вони не впливають. Крім того, команда місії зазначає, що титанову трубку, в якій зберігався останній зібраний зразок марсіанського керна, можна використовувати повторно.

Проблема з карусель бура марсохода виявилася 29 грудня, незабаром після того, як роботизована рука спробувала помістити в неї свіжі зразки марсіанського ґрунту. Бортовий комп'ютер ровера зафіксував певний опір, коли роботизований маніпулятор поміщала титанову трубку із взірцем у карусель.

Що Perseverance робить на Марсі

• Ціль марсохода – шукати ознаки життя. До речі, дослідження свідчать, що гіпотетичне життя могло навіть не зародитися на червоній планеті.
  • Науковці активно планують місію, яка повинна привезти на Землю зразки порід, роздобуті марсоходом.
  • Також вчені та спеціалісти думають про далеке майбутнє й розробляють методи створення штучного магнітного поля на Червоній планеті.