Вчені описали своє відкриття у статті журналу Nature. За словами Меви Міллер, спеціаліста Центру космічних польотів ім. Годдарда і головного автора статті спочатку експеримент повинен був послужити зразком для подальших хімічних дослідів зі зразками марсіанського ґрунту. І хоча вчені не виявили того, що шукали (біосигнатури) вони продемонстрували, що метод безперечно працює.

Цікаво Марсохід Perseverance після перерви надіслав нові вражаючі фото

Дослідження Марса

Астрономи вважають, що колись на Марсі були річки та озера, а раз так, то могли бути й мікроорганізми. Щоб виявити їх, вчені шукали біосигнатури – певні хімічні речовини, які могли виробляти деякі форми життя, чи то мікроби, чи щось складніше.

Крім того, вівся пошук органічних молекул, які стали основою життя Землі. Curiosity вже знаходив їх у покладах Марса, але нова знахідка поповнила перелік типів органічних молекул планети. Це означає, що шанси на те, що тут принаймні було життя, зростають.

Важлива знахідка

У березні 2017 року марсохід взяв пробу ґрунту з дюн Бегнолда. Оскільки бур тоді був несправний, вчені вирішили провести перший у своєму роді експеримент. Усередині апарату розташовано 74 ємності для зразків, і дев'ять із них заповнені хімічною сумішшю. Зазвичай зразок опускають в один із порожніх контейнерів, але не цього разу.

Після аналізу зразка дослідники ідентифікували органічні молекули, яких раніше Марсі не знаходили. Дві найважливіші з них – бензойна кислота та аміак. Вони не є біосигнатурами, але є індикаторами їх присутності.

Дюни Бегнолда
Дюни Бегнолда де були виявлені сполуки / Фото NASA

Тепер команда планує знайти ті молекули, які їх породили.

Щойно ми їх знайдемо, то зможемо сказати, звідки вони походять, – сказала Міллер. – Сьогодні всі ці молекули, виявлені на Марсі, дозволяють припустити, що вони виникли в результаті геологічних процесів.