У музеях Болоньї застосували нову систему ShareArt. Поруч з експонатами розмістили камери, які відстежують відвідувачів, обчислюючи, як довго і як близько люди розглядають картини, скульптури та артефакти. Після цього система видає "оцінку привабливості".

Цікаво QuantWare випустить перший квантовий процесор для вільного продажу

Для чого це музеям

Куратори виставок хочуть зрозуміти, які саме експонати приваблюють більше відвідувачів і на основі цього змінити планування. За задумом керівництва музеїв, це дозволить збільшити число туристів і відшкодувати хоча б частину зі 190 мільйонів євро, які музеї втратили через пандемію.

Систему створила команда з урядового агентства ENEA, яке займається розвитком нових технологій в Італії. ShareArt використовує камери поруч з експонатами, а потім об'єднує і порівнює, як люди поводять поруч з різними картинами, скульптурами і артефактами.

Камера
Камери аналізують поведінку відвідувачів музею / Фото Istituzione Bologna Musei

Розробники вже отримали перші результати.

  • Наприклад, з'ясувалося, що у випадку з картиною Трохима Біго "Святий Себастьян, що допомагає Святій Ірен", відвідувачі фокусувалися не на центрі композиції, а на правій частині обличчя Себастьяна. На думку дослідників, причиною стала гра світла і тіні.
  • ShareArt також відстежує, як багато відвідувачів зупиняються перед картинами і як довго на них дивляться. Виявилося, що дуже небагато робіт здатні утримувати людей більше п'ятнадцяти секунд. В середньому біля експоната проводять від 4 до 5 секунд.

Камера
Камери аналізують поведінку відвідувачів музею / Фото Istituzione Bologna Musei

Система не обмежується аналізом даних про кількість глядачів експозиції. Після зняття обмежень і дозволу ходити без масок ShareArt також зможе аналізувати емоції відвідувачів по міміці на обличчі – це дасть дослідникам ще більше даних для вивчення.