Коротка біографія астронавта

Едвін Юджин Олдрін народився 20 січня 1930 року в невеликому містечку Глен Рідж, штат Нью-Джерсі в родині офіцера Едвіна Юджина Олдріна старшого і його дружини Меріон Мун. Рід Олдрінів має шотландські, шведські та німецькі корені.

Читайте також: Хто такий Майкл Коллінз: життя забутого астронавта Apollo 11

Молодий Базз Олдрін з батьком
Молодий Базз Олдрін та його батько Едвін

Після закінчення у 1946 році середньої школи в місті Монклер майбутній астронавт спершу відмовився від можливості вчитися в престижному Массачусетському технологічному інституті і вступив до Військової академії США у Вест-Пойнті.

Військову академію США Олдрін закінчив у 1951 році здобувши ступінь бакалавра наук. Про запрошення до Массачусетського технологічного інституту Базз все ж не забув і у 1963 році захистив там дисертацію на тему "Управління зближенням космічних апаратів на орбіті" та отримав ступінь доктора наук з астронавтики.

Відоме прізвисько астронавта – Buzz виникло у Олдріна ще в дитинстві: його молодша сестра не могла вимовити слово brother (англійською брат) і скорочувала його до buzzer, а потім і взагалі buzz. У 1988-му році Олдрін офіційно змінив своє ім'я на Базз.

Військова служба

Після закінчення Військової академії США у Вест-Пойнті Олдрін вступив на військову службу до ВПС США. Він пройшов льотну підготовку у ролі льотчика-винищувача. Вже у 1953 році Базз пілотував літак F-86 Sabre в складі 51-о авіакрила винищувачів-перехоплювачів беручи участь у Корейській війні.

Базз Олдрін
Базз Олдрін в кабіні свого F-86 Sabre

Там він виконав 66 бойових вильотів і збив два літаки МіГ-15, перший з яких 14 травня 1953 року. 8 червня 1953 року на сторінках журналу Life з'явилися фотографії, на яких було зображено, як Олдрін збиває МіГ-15, з якого катапультується пілот.

Історичне фото збитого Олдріном МіГ-15

Після війни Олдрін пройшов підготовку в Школі офіцерів ескадрильї при Авіаційному університеті на авіабазі ВПС Максвелл в Алабамі. Його призначили інструктором з повітряної стрільби на авіабазі Нелліс у Неваді, а потім помічником декана факультету в Академії ВПС США. Олдрін служив у складі американських військ в Європі командиром ланки F-100 в 22-й ескадрильї 36-го тактичного авіакрила на авіабазі в Бітбурзі, Німеччина.

До моменту зарахування в загін астронавтів Олдрін служив у місцевому відділенні ВПС при Центрі пілотованих космічних польотів (зараз Космічний центр Джонсона) в ролі відповідального за проведення експериментів Міністерства оборони США під час польотів кораблів Gemini.

До речі, у 1963 році коли Олдрін захистив дисертацію на тему "Управління зближенням космічних апаратів на орбіті" у Массачусетському технологічному інституті і став доктором наук з астронавтики, він отримав прізвисько Dr. Rendezvous (Доктор Рандеву).

Кар'єра в НАСА

У жовтні 1963 року Олдрін увійшов до складу третьої групи астронавтів НАСА. Він працював оператором зв'язку з екіпажем під час польотів кораблів Gemini 5. Після трагічної загибелі основного екіпажу Gemini 9 – Елліотта Сі і Чарльза Бассетта – екіпаж Олдріна став дублюючим у місії Gemini 9 та основним екіпажем Gemini 12.

З 11 по 15 листопада 1966 року Олдрін вперше відправився у космос пілотуючи корабель Gemini 12 (командиром корабля був Джеймс Ловелл, згодом командир історичного польоту Apollo 13). Це був останній політ корабля серії Gemini, за час якого він зробив 59 обертів навколо Землі. Основною метою польоту було зближення і стикування з апаратом Agena XII, підняття його на орбіту висотою 555,6 кілометра та вихід у відкритий космос. Другорядними завданнями були 14 різних експериментів, відпрацювання стикувальних маневрів та автоматичної посадки.

Олдрін здійснив три успішних виходи у відкритий космос, в ході яких відпрацьовувалися навички переміщення і виконання низки завдань. Так, в одному з виходів Олдрін приєднав трос до корпусу апарату Agena. За допомогою приєднаного троса була проведена гравітаційна стабілізація зв'язки Gemini-Agena. Тривалість виходу склала 5 годин 30 хвилин. Цей політ довів, що астронавти можуть ефективно працювати у відкритому космосі. Олдрін став першою людиною, яка тричі виходила у відкритий космос.

Олдрін