Google показала концепцію на конференції I/O 2021. Project Starline – це технологічний проєкт, який поєднує в собі апаратні та програмні напрацювання компанії для створення так званого "ефекту присутності", коли співрозмовники не просто бачать один одного на екрані, а й можуть взаємодіяти в реальному часі.

Цікаво Вчені нарешті зрозуміли принцип дії столітнього винаходу Ніколи Тесли

Як працює Project Starline

Технологія ще не готова до масового використання, проте Google запевняє, що вже досягла ефекту, ніби користувачі сидять один навпроти одного і бачать найдрібніші деталі.

Дивіться демонстрацію можливостей технології: відео

На практиці це виглядає так, ніби ви дивитеся через вікно, і бачите через нього людину в натуральну величину і в трьох вимірах. Ви можете говорити з ним, жестикулювати й дивитися їй в очі.

На даному етапі платформа існує у вигляді великої з десятками камер і датчиків для фіксації зовнішності людини з різних ракурсів. Зображення, відео та карта глибини відправляються на спеціальний сервер, де об'єднуються в 3D-модель, яка транслюється співрозмовнику.

Google заявляє, що проєкт став можливим завдяки дослідженням в області комп'ютерного зору, машинного навчання, просторового звуку і декодування в реальному часі.

Project Starline використовує спеціальну систему відображення світлового поля, яка і створює відчуття об'єму без окулярів або гарнітури. 65-дюймовий дисплей здатен відображати візуальну інформацію в залежності від кута огляду спостерігача.

Таким чином, навіть якщо ви нахиляєтеся з боку в бік під час розмови, зображення "підлаштується" під ваш погляд.

Коли чекати

Project Starline зараз доступний лише в офісах Google і покладається на вузькоспеціалізоване обладнання, виготовлене на замовлення. Проте в компанії вважають, що саме так і повинні розвиватися технології спілкування між людьми, і з часом вони неминуче стануть доступними усім.

Жодних дат випуску чи взагалі гарантій, що технологія дійде до масового виробництва, немає.

Google вже провела ряд демонстрацій корпоративним партнерам, в тому числі у сферах охорони здоров'я та ЗМІ, щоб отримати відгуки та вдосконалити розробку.