Що сталося на МКС після стикування з "Наукою"

Після стикування модуля з МКС космонавти Олег Новицький та Петро Дубров почали підготовку до відкриття люків між модулями "Зірка" та "Наука". За інформацією з трансляції NASA, вони почали відкривати внутрішній люк "Зірки", але в цей момент, близько 19:45 (29 липня) за київський часом мимовільно увімкнулися двигуни "Науки".

До теми Модуль "Наука" успішно пристикували до Міжнародної косміної станції

Як вирішили проблему

Щоб стабілізувати стан МКС, довелося активувати двигуни модулів "Зірка" та "Прогрес". Зараз стан станції та модулів нормалізовано. Через деякий час стабільність станції було відновлено. Це підтвердив представник американського ЦУП у Г'юстоні.

У "Роскосмосі" інцидент пояснили "роботою з залишками палива". Загалом незаплановане та самовільне увімкнення двигунів "Науки" призвело до зміни положення станції в просторі на 45 градусів.

Наскільки небезпечною була ситуація

Важко сказати якими могли бути наслідки інциденту, якби локалізувати та вирішити проблему не вдалося швидко. Зараз у NASA зазначаються, що ніякої шкоди станції або екіпажу нанесено не було, однак на момент інциденту американський сегмент МКС оголосив надзвичайний стан, закрив люки модуля "Купол" та скасував усі заплановані на день процедури.

Що за модуль "Наука"?

Це новий російський багатофункціональний лабораторний модуль. Його відправили у космос 21 липня, а через 8 днів він дістався до МКС, звісно ж не без проблем. У ході польоту у нього трапилися неполадки з паливною системою і автоматичним стикуваннямм. Зараз він вже зістикувався з модулем "Зірка", замінивши свого попередника під назвою "Пірс".