Виявлення такого мозку вже вважалося неймовірним везінням, але його подальший аналіз ще більше шокував дослідників. У ньому ідеально збереглася вся центральна нервова система, що складається з нейронів і аксонів.

Цікаво У Помпеях виявили "рабську кімнату": що археологи там знайшли

Що відомо про знахідку

• Сам об'єкт представлений блискучим чорним каменем зі склоподібного матеріалу.
  • Деякий час дослідники не були впевнені, що це саме мозок, хоч його й знайшли у черепі римлянина. Однак тепер їхні сумніви зникли.
  • Разом із нервовими клітинами виявили ряд білків із тканин людського мозку.
  • Визначивши конкретні білки, команда навіть змогла зрозуміти, які частини органу представлені у цьому зразку.

Фрагмент мозку, виявлений в черепі римлянина в Геркуланумі
Фрагмент мозку, виявлений в черепі римлянина в Геркуланумі / Фото П'єра Паоло Петроне

Аналіз цього чорного склоподібного матеріалу показав збереження декількох білків, високо експресованих в різних частинах людського мозку: корі головного мозку, базальних гангліях, середньому мозку, гіпофізі, мигдалині, мозочку, гіпокампі, гіпоталамусі та спинному мозку,
– пояснив доктор Петроне, який брав участь у дослідженнях.

Вчені розповідають, що для перетворення тканин мозку на скло потрібні особливі умови. Матеріал повинен швидко обпалитися високою температурою (до 520 градусів за шкалою Цельсія), а потім швидко охолонути. Подібні археологічні знахідки вкрай рідкісні. Наприклад, аналогічні випадки фіксували у жертв бомбардування Дрездена в ході Другої світової війни.