Вік Всесвіту – величина, про яку астрофізики не мають єдиної думки. Стандартна модель і дані супутника Планк стверджують, що йому приблизно 13,8 мільярда років, але минулого року вчені вирахували за рухом галактик, що він на 2,3 мільярда років молодший. Ця різниця вказувала на те, що може знадобитися нова модель або що у вимірювання закралась помилка, пише Science Daily.

Не пропустіть Фото Сонця з рекордно близької відстані принесли перші відкриття: вражаючі фото

Команда космічного телескопа Атакама (АСТ), розташованого в Чилі, вирахувала вік Всесвіту, дослідивши найперше світло – мікрохвильове фонове випромінювання, що виникло через 380 000 років після зародження Всесвіту – і відповідь збіглася з результатами спостережень обсерваторії Планк. Всесвіту приблизно 13,77 мільярда років, плюс-мінус 40 мільйонів.

Отримані дані дозволили також зрозуміти швидкість розширення Всесвіту, яка обчислюється за постійною Хаббла. Розрахунки АСТ показують, що постійна Хаббла дорівнює 67,6 км/с на мегапарсек. Іншими словами, об'єкт на відстані 3,26 мільйонів світлових років віддаляється від нас зі швидкістю 67,6 км в секунду.

Модель розширення всесвіту після Великого вибуху

Цей результат також практично збігається з вимірами, зробленими командою обсерваторії Планк – 67,4 км/с на мегапарсек. Таким чином підтверджені дві найбільш важливі цифри, пов'язані з Всесвітом які лежать в основі Стандартної моделі.