Для проривного матеріалу використали бактерії Escherichia coli. Вони підходять для друку гідрогелів, які вивільняють ліки або поглинають токсини. Дослідження вже опублікували в науковому журналі Nature Communications.

Цікаво Допомога на відстані: яким має бути сучасне обслуговування клієнтів

Як це працює

• Щоб надати чорнилам потрібних механічних властивостей, дослідники використовували генетичне програмування.
  • Завдяки цьому матеріал вийшов практичним: він стійкий при кімнатній температурі, на відміну від деяких інших біочорнил, що існують сьогодні.
  • Клітини кишкової палички модифікували, щоб вони виробляли нановолокна на зразок фібрину — білка, який відіграє ключову роль в утворенні тромбів у ссавців.
  • З готового гелю з волокнами і живими бактеріями можна надрукувати куби, конуси або інші форми.
  • Вчені запевняють, що в майбутньому такі чорнила зможуть самовідтворюватися.

Якщо занурити конус в розчин глюкози, клітини з'їдять глюкозу, створять ще більше волокон і збільшать конус,
— розповідає хімічний біолог і автор статті Ніл Джоші з північно-східного університету в Массачусетсі.

Один, десять та двадцять один шар біогелю
Один, десять та двадцять один шар біогелю / Фото Анни М. Дурай-Татте

Сфери застосування

Використати цю технологію можна у найрізноманітніших галузях. Перспективним виглядає застосування в медицині. Розробники у своєму експерименті, наприклад, спробували поглинути токсичні сполуки та доставити протираковий препарат, об'єднавши біочорнила з іншими мікробами.

Поки біогель для 3D-друку використовували дуже обмежено. Але в майбутньому він може знадобитися у сферах аж до виробництва кришок для пляшок, здатних видаляти небезпечні хімічні речовини з води.