Палеонтологи виявили вцілілий череп стародавнього птаха – іхтіорніса. Знахідці близько 70 мільйонів років. Ретельно дослідивши його, вчені створили 3D-модель мозку давнього птаха, який частково був схожий на динозаврів. Виявилося, що унікальна форма мозку стародавніх птахів могла стати причиною того, що вони пережили жахливе Крейдове вимирання.

Цікаво Скинуті з Олімпу: як закінчилося панування динозаврів

Динозаври
Порівняння мозку сучасних та давніх птахів / Фото The University of Texas at Austin

У чому полягає дослідження американських вчених

Оскільки іхтіорніс мав яскраві ознаки як динозаврів, так і птахів, то дослідження його мозку може пролити світло на таємницю виживання птахів. До речі, самі іхтіорніси Крейдове вимирання не пережили.

Порівнявши мозок знахідки з мозком сучасних птахів та мозком, ймовірно, одного з найдавніших представників роду пернатих, археоптериксом, вчені дійшли до висновку, що форма мозку прямо впливає на здатність живих істот виживати.

Мозок іхтіорніса має більше спільного з мозком динозаврів, ніж із сучасними птахами. Наприклад, півкулі головного мозку, де базуються вищі когнітивні функції у сучасних птахів набагато більші, ніж в іхтіорніса. Модель передбачає, що ці функції можуть бути пов'язані з виживанням після масового вимирання.

Вчені вважають, що відмінності у сенсорній системі птахів та збільшення об'єму мозку стали одним з вирішальних факторів того, чому вони змогли пережити жахливі часи після падіння астероїда.